Vývojári z Friv2Online Studio usporiadali súkromnú prehliadku Age of Wonders 4, nového projektu v rámci populárnej franšízy, ktorý tradične kombinuje prvky stratégie 4X s ťahovými taktickými bitkami. Stručne povedzte, aké podrobnosti igrodely zdieľali s tlačou.
Age of Wonders 4 zdedí autentický štýl predchádzajúcich hier vo franšíze a zároveň poteší fanúšikov obrovským množstvom inovácií vrátane riešení, ktoré sú v podstate jedinečné pre hybridný žáner série.
Stále máme určitý kompromis medzi hrami v štýle civilizácie a hrami v štýle HoMM, ale s oveľa väčším priestorom na hranie, neuveriteľným prispôsobením frakcií a mechanikou, ktorá môže hráčov prinútiť k opakovanému hraniu.
Hlavná zápletka Age of Wonders 4 sa bude točiť okolo sveta napadnutého útočníkom, pričom hráči sa môžu slobodne rozhodnúť hrať za kráľov čarodejníkov alebo brániť svoje krajiny pred votrelcami ako smrteľný šampión.
Triumph Studios na súkromnej prehliadke novinárom ukázalo množstvo zaujímavostí nového projektu, o ktoré sa s vami radi podelíme:
Pred začiatkom relácie si používateľ môže vybrať, kde sa budú udalosti hry vyvíjať - v kanonickom svete Atlasu alebo vo svojom vlastnom, vygenerovanom svete. K dispozícii budú aj scenáre, pre začiatočníkov aj pokročilých.
Po výbere ríše bude hráčovi umožnené vykonať nastavenia, takzvané „vlastnosti“ sveta: aká bude krajina a klíma, čo tam bude rásť, aké zvieratá budú žiť a aké rasy obývajú tento svet. Okrem toho sú pre svety k dispozícii špeciálne „modifikátory“, ktoré miestnemu obyvateľstvu určujú určité črty. Takže s modifikátorom „pohŕdanie zlom“ budú mať miestni negatívny vzťah k zlým frakciám.
„Je dôležité mať na pamäti, že niektoré 'modifikátory' môžu mať veľmi veľký vplyv na hrateľnosť, takže relácia je extrémne náročná. Najmä ak ešte nie ste oboznámení so všetkými zložitosťami Age of Wonders 4, “uviedli vývojári.
Hráči si môžu vybrať jednu z predvolených frakcií alebo použiť nový systém na vytvorenie vlastnej frakcie. Tradične je v hre pomerne veľa národov s civilizáciou. Medzi novými možno zaznamenať „ropuchy“ a „potkaní ľudia“ (preklad vo verzii vydania sa môže líšiť, pozn. autora).
Vytvorenie vlastnej frakcie je rozdelené do niekoľkých krokov. Prvým krokom je výber fyzickej formy pre budúcich zverencov a ich vodcu, inými slovami výber vzhľadu, rasy. Pre každú formu existuje jedna telesná črta a jedna črta mysle. Krysí muži majú napríklad rýchle reflexy, zatiaľ čo škreti dostávajú bonus k sile vďaka svojej mohutnej konštitúcii. Hráč si môže vybrať svoje vlastné vlastnosti. Rozhodnite sa napríklad, že vaša frakcia používa vlkov ako koní a je dostatočne obratná na to, aby netrpela penalizáciami za útoky z boku.
Druhým krokom bude výber kultúry pre budúcu frakciu. Tu je už jasne demonštrovaný vzhľad niektorých jednotiek s prihliadnutím na nastavenia. Povedzme, že ak ste v predchádzajúcom kroku vybrali „Vlčí jazdci“, uvidíte skautov a ďalší rýchly oddiel jazdiaci na zvieratách. Výber kultúry určí počiatočné budovy, ktoré môžete postaviť, uvalí na vašich bojovníkov určité efekty a navýši akýkoľvek typ zdroja. Temná kultúra teda aicky urobí frakciu zlou, špecializujúcou sa na oslabenie protivníkov a starodávne znalosti. Celkovo hra obsahuje šesť kultúr: feudálnu, barbarskú, priemyselnú, najvyššiu, mystickú a temnú, z ktorých každá poskytuje určité bonusy a tresty a tiež mení vzhľad jednotiek frakcie.
„Hra má šialené množstvo synergií (tu má vývojár na mysli všetky druhy nastavení, ktorými systém vytvárania frakcií v Age of Wonders 4 oplýva), ktoré budú nejako fungovať. Preto aj začiatočníci, ktorí nie sú s projektom vôbec oboznámení, môžu bezpečne vytvoriť frakciu jednoducho na základe svojej fantázie, “uviedli vývojári hry.
Tretím krokom pri vytváraní frakcie bude výber takzvaných „sociálnych vlastností“, ktoré môžu jednotkám pridať extra bonusy. Vlastnosti budú posledným stavebným kameňom ideológie vašej frakcie. Pre každú z nich existuje jedna afinita a na výber kultúry je uvedených niekoľko ďalších jednotiek afinity. Ako sa frakcia vyvíja, hráči na základe afinity budú mať prístup k novým magickým silám a civilizačným črtám.
Po prejdení vyššie uvedených krokov si hráči vyberú svoj prvý magický zväzok. Celkovo je v Age of Wonders 4 54 magických zväzkov rozdelených podľa strelníc. Podľa igrodelova ide o niečo ako technologický strom frakcie, roztrúsený po knihách. Existujú objemy spojené s jedným z prvkov prvkov, objemy nekromancie, evokácie atď.
V ďalšej fáze sa hráč rozhodne, či bude smrteľným šampiónom alebo mágom-kráľom. Šampióni dostávajú bonusy do miest a diplomacie, ich budovy prinášajú dodatočné príjmy. Útočníci, na o